Uitvoering lijn 610 Volendam-Marken vanaf maandag 13 januari weer zoals bedoeld

Uitvoering lijn 610 Volendam-Marken vanaf maandag 13 januari weer zoals bedoeld

Aan onze reizigers (en hun ouders) die gebruik maken van lijn 610,

EBS heeft verschillende signalen ontvangen over de betrouwbaarheid van lijn 610 tussen Volendam en Marken. Helaas moeten we constateren dat de uitvoering van lijn 610 de afgelopen twee maanden niet goed genoeg is geweest. Diverse ritten vielen uit of waren vertraagd, met als gevolg dat scholieren van het Don Bosco Collega lessen (deels) hebben gemist en dat ouders zijn bijgesprongen met eigen vervoer. Het is terecht dat de leiding van het Don Bosco College en de Eilandraad Marken hierover bij EBS aan de bel hebben getrokken.

Het spreekt voor zich dat u van EBS een betere dienstverlening mag verwachten, wij bieden hierbij dan ook onze excuses aan voor het ontstane ongemak in de afgelopen periode. Uiteraard nemen we uw signalen serieus en zijn we hiermee aan de slag gegaan. Graag lichten wij hieronder daarom kort de oorzaken toe, maar vooral ook het perspectief voor na de kerstvakantie:

Door gebrek aan chauffeurs en voldoende goed opgeladen bussen heeft EBS moeite gehad om -vooral in de spits – altijd een betrouwbare dienstregeling te kunnen rijden. Ook op lijn 610 heeft dat een rol gespeeld. Gelukkig zijn deze problemen nu grotendeels opgelost waardoor onze dienstverlening flink verbeterd is. Dat geldt echter nog niet voor lijn 610. Specifiek voor lijn 610 geldt namelijk dat we recent ontdekt hebben dat er sinds 20 oktober door een fout in de planning onvoldoende tijd in de dienstregeling is opgenomen voor onze bussen om op tijd op Marken te komen. Dit leidt op dit moment nog tot vertraging en soms zelfs tot het uitvallen van ritten op lijn 610.

Vanaf 13 januari lossen we dit structureel op door een nieuwe planning voor deze lijn door te voeren, waarbij de vertrektijden niet zullen wijzigen. Tot die tijd proberen we de situatie zo goed mogelijk te verbeteren door tijdelijke aanpassingen in de uitvoering.

Graag bied ik nogmaals mijn excuses aan voor de onbetrouwbaarheid van lijn 610 in de afgelopen periode. Daarnaast wens ik iedereen hele fijne feestdagen toe én vooral ook een goede reiservaring met lijn 610 in het nieuwe jaar.

Met hartelijke groet, Kaj Mook
Concessiemanager Zaanstreek-Waterland
EBS-OV/MEERPLUS